sugen

Åh gud vad jag har varit sugen på at åka ut och tävla den senaste veckan. Och nu känner jag verkligen för det, typ mer än något annat inom ridning. Få hoppa en bana felfritt och få en rosett. Synd bara att jag inte kommer kunna tävla med någon, Feffe är fortfarande lite svullen, men man får ju rida. Dock inte hoppa, tråkigt!!!

jag har inte hoppat sen i sommras, och känner verligen för det nununu! Jag orkar inte vänta mer.. Men det måsta jag. Tror inte ens att jag kommer kunna hoppa på dom/han i framtiden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Ännu en orska till varför jag vill köpa häst, så jag kan få hoppa igen. Haha, borde nog va väldigt ringrostig nu då men ändå. Och sen har man väl lite ytligare frihet i sen ridning och man kan ha sina egna regler och bestämma mer för sig själv, inte gå efter en vad ägaren tycker man ska göra osv. Ni fattar säkert.

Dock är det ju mycket jobbigare att ta sig ut till hästen 7 dagar i veckan, 365 dagar om året typ. Så hade jag köpt häst hade jag väl haft medryttare jag med.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men nu vill jag tävla, vinna en rosett. Spelar ingen roll om det är clear round eller inte, vill bara ut på banan och tävla. Ha roligt. När jag tävlade på rosita var det så roligt liksom, glömmer aldrig den dagen, och dessutom vill jag uppleva mer sånna... Tävlingsdagar!

Kommentarer
Postat av: Moa Jonsson -hoppryttare

Jättefin blogg, allt bra med dig? :)

2011-04-09 @ 14:11:06
URL: http://moajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0