Svaren från Emelie

Postat av: Amanda

1.vad är det högsta du tävlat?

Svar; jag har tävlat endast 1 gång på riktigt, haha! Jag vet, men vill tävla mer. Då hoppade jag 50 cm, de va en clear round. Sen har man hoppat liksom en "tävling" som en uppvisning också :) Där låg hindrena på 60/70 tror jag.


2.Vad gillar du för musik? :)

Svar; De flesta.. Främst dom som går på NRJ. Några exempel ; Coming home, bullets, price tag, coconut tree, weet, invincible... Och sen gillar jag faktiskt pianomusik rätt mycket. Låter alltid så fint. Kanske därför jag fastnat för Coming home, där spelas piano i början... HAHA.


3.Har du någon kille/när var ditt senaste föhållande?

Svar: Nej, jag har ingen kille.. Singel och sökande, ne haha! Mitt senaste förhållande... Hmm, alldeles för länge sen. Det var ett bra tag sen.

Postat av: linn

1. Vad fick dig att starta en blogg? Och varför med Anna :)

Svar; Jag har bloggat från eget håll men oftast är det svårt att hålla uppdatering hög om man har mycket i livet, specillt när det gäller hästar, dom tar upp sjukt mycket tid. Så jag ville blogga om hästar, eftersom de är det jag älskar och håller på med på fritiden. Varför det blev Anna är väl, för båda har väl ridit tillsammans nästan varje år och vi är väldigt nära vänner. Och för att anna skriver på ett sånt härligt sätt, jag älskar att  få umgås med henne. Även fast vi träffas typ 5-6 dagar i veckan har vi alltid lika kul. Undra hur ett liv utan anna skulle sett ut, kan inte föreställa mig det! 

Cp störda är vi, som alltid :D

2. På en skala 1-10, hur bra rider du?

Svar; haha, kul fråga...? Eh, det kan jag inte riktigt svara på för jag jämför mig inte med någon annan eller liknande. Och jag rider som jag rider, men jag vill såklart förbättra min handställning. Det är väl det viktigaste, och sen öva lite på att använda skänklarna mer. Tyvärr kan jag inte riktigt sätta en siffra på hur br jag rider, låter lite konstigt. Det beror ju helt på vad en 0a betyder och vad 10an betyder! :)


Postat av: Linn

Vilka bloggar gillar du och vilka gillar du inte?

Jag gillar främst mina närmsta kompisars bloggar, för dom flesta skriver på ett bra sätt och med intressanta inlägg! Sen gillar jag väl Dressyrmupparna.se, Teamsl.blogg.se, Fokis.se & Isabelles.nu.

Dom äckliga storbloggarna som kisses, dessie känner jag bara är falska. De ovan är mer äkta vara om ni fattar? Nej, nej. Sen finns det ju ett stortal små små bloggar som bara skriver ointressanta inlägg osv. 


Postat av: Lina :)

Hästar:
1.Hur länge har du ridit?
2.Hur gammal är du?
3.Har du gått på ridskola?
Isåfal var?
Privat:
4.Brukar du besöka andras bloggar?
5.Vad är äkta kärlek för dig? <3
6. Vilken stad bor du i?
7.Brukar du besöka min blogg?

Svar;
1. Jag har ridit konstant i typ 6 - 7 år men innan hade jag ett uppehåll på 1 år och sen har jag haft typ uppehåll i en månad typ 2 gånger också. Men intressarad av hästar har jag varit sen jag var pytteliten, kollade alltid på my little ponnys och sånt. Och hängde med till stallet vid redan 5-6 års åldern. Tur red lite ibland och kollade på min kusins lektioner på ridskola.

2. Jag är 14 och fyller 15 i juli. Alltså född 96.

3. Ja, jag har gått på två olika ridskolor, alleby och bulycke.

4. Jag brukar kolla in mina läsares bloggar ibland. Dom andra jag läser kan du hitta i en fråga lite högre upp :)

5. Äkta kärlek? Hmm, det beror på vilken kärlek du menar, till sin kille, till sin familj eller häst osv. Men äkta kärlek är väl äkta, att man aldrig ljuger och vill varandras bästa. Man ska vara omtänktsam och älska h*n på riktigt antar jag? Måste väl säga att jag lärt mig lite genom de senaste åren, speciellt från 2008 då jag var med i en olycka. Sen dess har jag märkt vad man ska uppskatta i livet. Äkta kärlek behöver man egetligen inte visa genom att kyssa någon eller säga att man älskar den. Det räcker att båda har det inombords. Det vet jag.

6. Jag bor på hisingen, en stoor ö i göteborg. Haha, halva göteborg antar jag typ. Men ah, i göteborg.

7. Har faktiskt besökt den några gånger, när jag har tiden osv.. :)


8.Har du varit kär? (I en mäniska! XD)
9. Vad är dit favorit djur förutom hästar?
10.Har du husdjur?

Svar:
8. Ja, jag har varit kär i en människa, i en kille dessutom haha!
9. Både hund och katt skulle jag väl säga. Dom båda är mysiga på olika sätt, men ingen av dom slår hästar, just för att de är så enformligt med katter och hundar. Man ska utfodra dom, kela och a typ rasta dom helt enklet, genom att gå ut och gå (hund) Men med hästar finns så mycket variation. Jag hade lätt tröttnat på hästa om man bara kunde kela med dom, men inom ridning finns sååå mycket alternativ.

10. Ja, jag har en katt & en hund. Findus och Ludde heter som, båda är underbara & gammla haha! Och neeej, om någon undrar. Dom bråkar inte. Dom är faktiskt bästa vänner, skyddar varandra från farliga saker och varit bästa vänner i typ 10 år. 

Postat av: Jenny

Hur mycket pengar per månad köper du upp på kläder? äru en shoppaholick kanske.. :)

Svar; jaadu, det beror väldigt mcket på vilken årstid det är, hur mitt humör och min familjs humör är(om dom är glada är dom ofta villiga att lägga ut hähä!) Helt olika faktiskt, då jag sparar till en systemkamera så går det mesta av minn månadspeng till att spara. Nu på våren handlas det rätt mycket, inför sommaren och vårjacckor och sånt man måste samla på sig... Så då blir det en del, nu snart ska jag ut och storshoppa med min älskade mormor, huuur bra som helst! Haha, Och kan väl inte riktigt påstå att jag är en shoppaholick. Men ungefär 500 kronor per månad, minst. 


Postat av: matilda

Ska du leta efter ny medryttarhäst eftersom du inte kan hoppa på dom andra? :)

Bra blogg!

Svar; tack så mycket! :D Haha, jag har faktiskt funderat på det flera gånger, men har troligen inte tiden till det. Men jag vill, jag vill. Det är bara bra med variation inom ridning, rida olika hästar osv. Viktigt faktiskt, så man inte fastnar och rider på samma sätt hela tiden.

Och jag hade velat ha sommarhäst i sommar, har ju en sommarstuga som ligger rätt bra till faktiskt. För att hyra häst då... Snackat med pappa och allt och han gick med på det. Ett stall ligger bara 100 meter bort, synd bara att den jobbiga tanten inte vill låna ut det till mig! Då hade jag hållt till i stugan en längre tid, typ 5 veckor. Och badat mycket, sjön ligger typ 100 meter bort från stallet, högst!!!

Tack för alla frågor! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0