tick tack, tick tack..

Tick tack, tick tack. Tiden gick så himla snabbt idag. Eftersom Emelie och några till i min skola är så snälla så missade jag bussen och blev av med en nogat, inte bra. Fick sällskap av Daniella och Jaana idag, skönt så man slipper gå själv på den långa och tråkiga vägen.

Men det blev en tur med Kepsen, inte spike. Kommer inte riktigt ihåg varför jag tog spike haha. Vi red bort till kättilsröd och bort till golfbanan, den rundan brukar oftast ta ca 1.15 minuter ungefär med blandande gångarter. Men gissa hur lång tid det tog för mig och Daniella? 2 hela timmar, tror jag. Tiden bara rann iväg. Vi vet inte riktigt när vi red iväg men vi gissar på att vi var ute i 2 timmar. Nu till varför det tog så lång tid, både Kepsen och Chilli blev lit eupphetsade. Så det blev en liten "diskussion" mellan oss, kepsen och chilli ville springa hela tiden, så vi fick göra massa tempo växlingar.
Jag och Daniella hittade även ett nyss sätt att rida på. Den som rider längst bak börjar alltid med t.ex trav eller galopp, och det gick mycket bättre ska jag säga, då fick vi in ett bra tempo.

Jag tog några kort med mobilen idag men det funkar inte att ladda upp :S Ska försöka igen imorgon. Juste, jag ska till NINA imorgn :D




Kommentarer
Postat av: Anna

Har ni något tips på hur man hittar medryttarhäst? Hur hittade ni era? Skitbra blogg btw! :D

2011-04-02 @ 15:14:55
URL: http://wooonderful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0