Torsdag!

Hej!

Ska berätta lite om stalldagen från i Torsdags. Jag ska ju vanligtvis inte ha Kepsen och Spike då men fick byta för den här veckan. Jag hade haft ont i magen hela dagen så jag visste inte riktigt om jag skulle klara av att rida. Men bestämmde mig för att pröva. Red barbacka vilket var ganska härligt i skritten, samlad trav och galoppen. Tyckte faktiskt att det gick rätt okej, han lyssnade på mig och mina vikter. Men min sits var väll inte den bäste, hdae ju somsagt väldigt ont i magen och det kändes mycket bättre när jag kröp ihop lite, vilket som ni kanske sett på bilderna som Emelie la ut.

Ökade lite på långsidorna men kände att det inte var någon bra ide eftersom jag satt som en studsboll på honom då hahah! Bättre att rida barbacka i samlad hehe. Vid förstafattningen i galoppen så var han inte riktigt med, fick hålla igång honom för det kändes som att han skulle sakta av vilken sekund som helst. Men under andra fattningen så gick det mycket bättre, han höll en fin och jämn galopp. Men under avsaktningarna från galoppen såg det väll ut som man satt upp en nybörjare, kurade ihp mig och förstökte hålla mig kvar och samtidigt anvönde jag rösten för att få in honom till en samlad och bättre trav.

Hade tänkt att ta en tur ute också men efter att kepsen vänt och jag vänt tillbaka så vände jag honom mot stallet igen och red lite i paddocken igen. Kände inte att jag ville hålla på ute, han skulle säkert ha vänt flera gånger och det orkade jag verkligen inte med. Så tog lite galopp i paddocken och det gick hur bra som helst, lyssnade jätte bra på fattningarna och samlade sig jätte bra i galoppen.

Fixade även Spikes hovar, hovslagaren hade vart där och fixat dem för Spike hade fått "hål" i sina hovar, så en stor del av hoven var borta. Borstade rent dem och sprejade lite med sårsprejen. Kollade så att inga stenar satt kvar också.

Fick en del kort och videos på min kamera men eftersom att jag inte har något internet hemma så kan jag inte ladda upp dem, är ju hemma hos min moster nu men har inte med mig sladden till datan så inga bilder, ni får vänta tills den dagen internet ska komma tillbaka! :)




Så här sittern man när man har ont i magen, kröken rygg. Vet att mi skänkel är alldes förlångt fram...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0