Vad tycker ni?

Många ställer sig frågan om vad som är det läskigaste eller vad man är mest rädd för inom ridsporten. Och oftast får man svaret som typ; gå omkull med sin häst eller ramla av och dö.

Men mitt svar skulle nog bli att se en häst lida. Verkligen ha ont och att den inte mår bra. Jag vill aldrig se att Ferdinand verkligen lider och har så ont så jag vet inte vad. Han har ju varit med om saker som vart så allvarliga och jag blir alltid såå orolig och ledsen.

Asså, har en häst så ont att den inte skulle orka leva mer, hade jag avlivat den. För att lida livet ut är sämre än att leva ett gott liv men dö lite tidigare? Jag hade helra lämnat min bästa vän och låtit h*n få beta på de eviga gröna ängarna än att få träffa hästen några gånger till men sett den lida. Nej, att en häst lider klarar jag inte av. Så sorligt, specillt om man inte gör något åt det.

Vad tycker ni om den frågan: vad är du mest rädd för inom hästar?

Mitt svar har ni ovan, men vad tycker ni? Kom med åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0