Ferdinand

Hej!

Emelie här.

Var i det nya stallet idag och träffade Feffe (Ferdinand). Jag fixade först, dvs mocka, fixa kraft och hö. Det gick rätt snabbt och eftersom vi var lediga från praon, jag och anna... Så åkte jag till stallet väldigt tidigt.

Nu över till ridpasset!

Bestämmde mig för att rida ut en liten bit och utforska de nya vägarna eftersom jag aldig varit i detta stall innan mer än vid flytten. Börja skritta 5 minuter tills jag kom till en korsning, Feffe vart väldigt seg i början och nyfiken men även lite fundersam över vad han gjorde där med mig på ryggen.

Efter första traven var han underbart duktig av resten av platsen. För att Feffe inte skulle oroa sig över den nya omgivningen så försökte jag få ner han i form lite i traven när jag red bortåt från stallet vilket faktiskt gick.... han gick väl inte så jättefint men de funkade iallafall, och detta var under hela travbiten... Så är väldigt nöjd eftersom jag inte brukar få ner han mycket.

På hemvägen är feffe alltid hetsig och har väldigt bråttom hem, men tydligen inte idag, kanske för jag försökte få han konsentrera sig på att gå i form eller för att han inte kände till området. Han var iallafall lugn men framåt på hemvägen vilket jag är lycklig över, fick han precis vart jag ville ha honom och jag kunde till och med trava med han i fint och bra tempo utan att han vart lite stissig. 

 

Från en skala från 0-10 får turen en stor 9, ingen 10 eftersom han vart lite för seg i början ;)

Fota lite i den nya hagen innan jag tog in han, han är sååå fin! Tänkte visa er lite suddiga bilder som den ovan!









Haha, på fredag kommer mer bilder, om pappa hänger med blir det ridbilder också.. Och glöm inte kolla in imorgon. Då kommer ett tips och smart utrustning eller outfit ;)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0