Fråga 6 - mitt första ridpass

Hej!

tänkte berätta om mitt första ridpass någonsin.

Det var en ridskola som hette allebt. Jag var runt 7 år, har jag för mig.
Hästen jag skulle rida hette moony och var en vit b-ponny. Som alla på ridskolan sa så var hon envis men snäll.
Min pappa och min kusin var med den måndagen i augusti. Min ridgrupp red kl 18 har jag för mig och jag var den enda nya i min grupp. De andra hade ridit någon termin mer.

Min pappa hjälpte mig upp och vi red på en jätte stor gräsbana. Jag kommer ihåg att moony var galen i gräs och stannade hela tiden för att äta gräs. Jag dorg i tyglarna men det funkade inte så bra, hehe.
Eftersom jag inte var lika stark som moony. Där red jag runt i en volt och var tvärarg under hela lektionen för hon inte ville skritta med huvudet uppe. Hahah.

det var lite om mitt första ridpass. Eftersom det var ett tag sen kommer jag inte ihåg  så mycket, men men.



(Google bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0