fråga 8 - avramling

Lustigaste/"bästa" avramlingen.

De va nog på min första medryttarponny Svante, han var en D-ponny på 10 år. Hade tidigare tävlats i gymkhana och hoppning.

Han var rätt stissig och känslig så inte direkt en nybörjar häst kan jag väl påstå.

De va efter ett ridpass. Jag hade ridit i padocken och Svante hade vart duktig och snäll. Så jag bestämde mig för att rida barbacka, och utan träns. Daniella hade nämligen sagt att hon kunde leda han medan jag satt på.

Hon slängde upp mig och där satt jag som smäck, hehe... Daniella ledde Svante till ingången och släppte taget om Svante för att öppna. Och rätt som det är springer svante ut i full galopp, eftersom Daniella inte höll i han haha.

Jag fick lite panik där, haha. Eftersom jag inte kunde styra han på något sätt. Så jag slängde mig av från typ full galopp och rullade en bit, hehe. Och där stod Svante brevid mig och väntade, som att inget hade hänt. 

Landade på mitt högerben och sen kunde jag inte gå på det på typ några dagar, haha. Jag är så duktig!

Lite klantigt av daniella, och det såg säkert roligt ut när jag satt där, utan träns och sadel och var typ lite ororad över hur det skulle gå..

De va lite om min lustigaste/"bästa" avramling ;)

Här har ni några bilder.









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0