fråga 9- min första medyttarhäst

Hej!

Tänkte berätta lite om min första medyttarhäst, och lite hur det gick till.

Det hela började egentligen med att Emelie satt och tjatade om att hon skulle åka och provrida en häst (svante)
men jag trodde henne inte eftersom hon hade skojat om det tidigare. Men sen visade det sig att hon skulle bli medryttare på svante. Så hängde med henne några gånger och sen frågade vi Elin (ägare till svante) om hon kunde se om det fanns någon som sökte medryttare, alltså en häst till mig.

Någon kväll fick jag sms att Emelie som sa att jag skulle till stallet och provirda en häst som hette Nina. Jag blev jätte glad men ändå väldigt nervös för jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. När jag väl skulle provrida henne så berättade jag lite om mig själv och hon lite om Nina. Nina är då ett varmblod som har gått några rundor på travet. När jag fick veta det blev jag ändå lite lättad för jag var van att rida travare.

Men sen visade det sig att Nina inte alls var som någon annan jag hade ridit, hon var väldigt speviell men kunde inte så mycket. Jag provred henne några gånger och sedan bestämde jag mig för att fortsätta.

Vem är då Nina?

Som sagt är ju Nina varmblod och har gått lite på travet. Nina har troligtvis inte blivit utbildad rätt det är därför hon inte kan allt och är väldigt tjurig. Hon är väldigt rädd om sina öron. Man får helst inte röra dem.

Nu vet ni lite om Nina. Ni kommer säker få veta mer om henne senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0