Gårdagens ridning på..

Spike, igår red jag Spike med men bara i 30 minuter ungefär. Övade lite på den övningen en tjej hade tipsat. Gick lite bra men vid ena sidan av ängen ville han inte riktigt gå i volten. Han ville helst bara rusa tillbaks till Emelie och Daniella. när daniella & chilli och jag och spike stod tillsammans och pratade lite med Emelie så skrek daniella till, och då såg vi ettt rådjur HAHHA! Lite kul var det.. För den hoppade konstigt, typ studsade fram. Så igår såg vi några vilda djur, ett rådjur, en räv och typ en falk eller något!

Den här övningen hade jag tänkt göra varannan gång jag rider han. Inte hela passet utan bara göra det några gånger. Tempot, det är något vi måste öva på för han vill helst bara "rusa" iväg. Så nu blir det träning med tempot och försöka få honom i samlad galopp.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0