Lyckad dag i stallet!

SUPER!!!! Det är det rätta ordet, är sjukt nöjd med Spike idag! Jag och Danilla red på en äng idag, jätte bra underlag var det!

Idag hade jag bestämt mig för att jobba spike jätte mycket, nu ska vi försöka banta honom lite. Han skulle behöva gå ner några kilo hahah!

Övade på temot, i traven brukar han rusa när man rider ut eller ute på ängar. Så idag övade vi lite på det. Till en början gick det inte alls bra med tempot, han rusade direkt ja bad honom trava. Men efter några varv gick det bättre. Han lyssnade mycket på hjälperna, men ville inte riktigt gå där jag ville att han skulle gå. Han drog sig helta tiden mot Daniella och chilli, väldigt jobbig hhehe.

Galoppen gick också jätte bra, på andra fattningen gjorde han ett litet glädjeskutt men inget annat, siper nöjd med han. Det här var ett av de bästa ridpassen jag haft med honom. Man kan inte tro att han bara är 4 år ;O
Jaana, ägaren har gjort ett jätte bra jobb med han, visst, han busar till det lite och fattar inte alltid vad man vill. Men det kommer. Han har ju många år på sig. Jag vet inte många hästar som kan stå brevid en bummande traktor? Idag när en gubbe kom och sa till att vi inte fick rida på ängen skötte han sig super. Han kom med en traktor så Spike började skygga lite i början men stog sen lungt.

Sen efter jag ridit spike så skrittade jag ut med Kepsen en liten bit med hans nya dressyr sadel. Den är hur skön som helst, jag gillar egentligen inte dressyrsadlar men dem som kepsen och Spike har gillar jag.

Ni får hålla utkik, det kommer mer inlägg med bilder och video från idag! Och under nästa vecka så kommer det även en liten tävling! Så håll utkik.

PUSS // ANNA!





Gamla bilder från i somras på Kepsen och Spike


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0