Om kepsen !



Kepsen är ett varmblod som tidigare gått på travet. Han är 19 år, men snart 20 även om man ibland kan tro att han är yngre. Han är väldigt trevlig att rida. Gör oftast det man ber honom. Han är pigg och framåt och vid uteritter är han trygg men även lite stissig av sig.

Han har en gammal senskada som kommer och går. Lite tråkigt då han blir varm och svullen vid hård ansträngning vilket är tråkigt eftersom det påverkar min ridning. Nu är han bra, men vi tar det långsamt och försiktigt för att vi inte vill att skadan kommer tillbaka igen. Pågrund av hans skada har jag inte kunnat hoppa mycket med han, även fast jag ridit han rätt länge. För några veckor sen små hoppade jag lite för första gången, det blev några hinder på 60 cm. 

Kepsen kan inte äta torr kraftfoder då han lätt kan få matstrupsförstoppning, eller vad det nu heter.... Han älskar godis, och har man gett en gång måste man ge varje gång. Puffa gör han mycket, tills han får de han vill ha. Kepsen är ömfotad så nu har vi skaffat skor fram. Innan gick han barfota, men det funkade inte för han ömmade för mycket. 

Nu vet ni lite mer om Kepsen :)! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0