Stall dagen

Hej!

har nu kommit hem från en dag i stallet. Eller jag kom hem för ett tag sen men det var förens nu som jag hade tänkt skriva lite om stall dagen.

Emelie följde med till huke idag, men red inte för det blåste jätte mycket hehe. Men jag longerade istället. Det gick väll inte så som jag hade hoppats. Han var ganska rädd för blåsten. Så när det kom en stor vindpust så hoppade han åt sidan och backa och slet sig.

Men han fick några varv som han gick fint och lyssnade på min röst. Övade lite på tempoväxlingar, eller övade mest i skritt och lite trav. Han skulle skritta ett varv och sedan trava ett halft varv, skritta ett varv, trava ett halft varv, aa. Ni kanske fattar.

Så longerade i ca 15 minuter.
Sen släppte jag han lite i paddocken och det tyckte han var riktigt roligt. Han sprang runt som en galning. I våran paddock har vi typ ett berg. För ett tag så så skottade dem bort all snö och la det på ena sidan av paddocken så nu är det fryst och är som ett berg. Spike tyckte det var väldigt intressant och vill klättra lite, det gick inte så bra och det märkte Spike efter ett tag också!!

Senare dorg jag iväg till Feffe med Emelie. Men skriver mer ikväll eller om Emelie gör det!
Eftersom jag är så duktig så glömde jag ju somsagt kameran så inga bilder blev det och då kan jag inte ta kort på det jag köpte. Så ni får helt enkelt hålla ut tills på Söndag!!

Nu får iallafall lite andra bilder!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0