Stallet igår!

Hej!

Tänkte berätta hur det gick i stallet igår!

Hängde med Anna till huke först, skulle lämna och hämta lite saker osv. Sen drog Anna med mig till Feffe. När vi kom fram till stallet så var såklart Frida där :D Hon hade nämligen insläppet igår.

Iallafall, Feffe stod inne så började med att byta pannbandet, hehe. Synd bara att det var lite åt det bruna hållet, men det såg man inte när feffe hade på sig tränset, som tur var! (När man kom ut i mörkret och de bara lös lite ute var det så underbart fint, glittrade så fint på han!) Ryktade Feffe ett tag och prova att ge han det nya godiset som han verkligen ÄLSKADE!!

Brukar ibland stretsha Feffe, med halsen åt sidan och ner mellan frambenen, så han typ bugar. Och Eftersom feffe vart galen i godiset stod han och bugade utav sig själv, tiggde som en liten galen. Haha, kanske borde lära han buga? De vore kul tror jag faktiskt!

Över till ridningen.
Red bara en kvart, ute på vägen. Synd bara att de inte har belysning på vägen, såg knappt något så skritta mestadels. Tog en kort trav. Och måste säga att jag är överlycklig över hur Feffe beter sig på hemvägen. Han har blivit mycket lugnare och skrittar alltid hemåt när man ber han, innan trava han alltid och va lite sådär små stissig. Som enligt v´mig var väldigt jobbigt!

De va "lite" om igår. Synd bara att min kamera dog, så det blev inte mer bilder efter huke :/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0