Foton i mängder.

Hej!
Sitter och gör om min No laboration, tråk. Men innan det så har jag vart i stallet med Emelie och Daniella. Blev en liten mix, blev arbete med klänning och ridkläder. Vi red bort till en äng och fotade lite. Det var jätte fint väder och det blåste inte så mycket som jag trodde, det var faktiskt för varmt vid vissa tillfällen när man satt på hästryggen. Kepsen var inte alls arbetvillig idag, han lyssnade inte på innerskänkel eller yttertygel när jag red på en volt. Dels så ville han inte gå ner på tygel, det var väll då och då han gick ner ett tag. Så det blev arbete med det och sen övade jag också på högergaloppen. Vi red ju på en äng och där hade vi ju inte direkt några staket så då tyckte Kepsen att han skulle galoppera i vänstergalopp istället, visade väl att det skulle vara höger men det tyckte inte han. Försökte göra galoppombyte till vänster men inte det heller. Så fick sakta av till trav och göra om fattningen, så efter lite bestämdhet så fick jag honom i vänstergalopp.

Och han var riktigt fin vissa stunder i galoppen, gick på tygel i en fin och rund galopp. Riktigt kort också, vid ett tillfälle så var det så långsamts så det känder som att vi inte kom framåt. Sen fotade jag även med klänningen, bytte om mitt på ängen så det var tur att ingen kom ridandes förbi.

Bilderna kommer snart, eller efter jag gjort klart min laboration. Men en bild ska ni få nu!


Fint att rida med tygskor och ridbyxorna uppvikta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0