Hemma igen

Hej!

Orkade inte blogga igår, hade massa packning att göra och under kvällen blev min hals bara sämre och sämre. Men det har verkligen vart underbart att vara på sjöis. Vi kom dit typ precis så vi hann bädda och fixa lite i stugan och sen var det dags för samling. Under samlingen skulle vi få veta vilka grupper & vilka hästar vi skulle få. Jag hamnade i ridgruppen apelsinerna och fick ledaren mickan. Sen var det bara att gå runt och få veta vilka hästar man skulle få. Jag ville verkligen ha Tea & håll tummarna hela tiden att hon skulle säga att jag skulle ha  Tea. Men när vi kom till en häst som hette Fine, som jag också hade önskat sa hon att jag skulle ha henne. Blev glad över att jag fick henne men hon verkade inte så trevlig inne i spiltan, direkt när jag kom in drog hon bak öronen och kasta sig mot mig. Ignonerade henne bara och då slutade hon.

Nu till det första "ridpasset", paddocken var jätte blöt och tung så såg inte fram emot att rida där, men men. När vi väl hade suttit upp och skrittat så märkte jag att hon var jätte lätt i munnen och väldigt känslig. Början av traven gick inte alls bra, fattade inte hur jag skulle rida henne och så fort jag kramade lite i inner tygel blev hon jätte arg och saktade av och ville kicka. Vår ridlärare mickan sa att jag skulle släppa inner tygel och bara ha ett litet stöd och arbeta mer med ytter, såklart följde jag hennes råd och då gick det mycket bättre. Sen galopperade vi lite och gjorde några övningar där det skiftades mellan trav & galopp. Efter det gjorde vi skänkelvikningar, när man gör skänkelvikningar ska man trycka lite med inner skänkel och ha ytter som stöd, det gjorde att hon rusade på ordentligt och gjorde lite för mycket skänkelviking. Så det fick vi jobba lite med. Passet var inte så lång, ca 45-50 minuter tror jag, vi skulle bara känna lite på hästarna. jag var verkligen super glad efter det passet! Älskar henne verkligen. 





Izabella & Daylight


En inbakad fläta som Emelie gjorde.


mer bilder kommer senare där jag också skriver hur nästa ridpass såg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0