Hur långt får man gå?

Avundsjuka är något som är stort inom ridsporten. Det förekommer alltid några tjafts, diskussioner & bråk som innehåller hästar/ridning. Har sett flera, vart med i flera duskusstioner, speciellt inne på bdb. Som ni vet så var jag för stor för Spike och det var anledningen till tjafsen på bdb. Alla kommentera, stackars häst, du är ju för lång mm. I början fattade jag varför folk undra men jag menar, det är nästan alltid samma personer som lägger sig i, ändå vet dem att jag bara red han för att hjälpa till med inridningen. Spike klarade av att bära upp mig. En sak som jag undrat länga är hur långt man får gå och vad man vill genom dem här diskussionerna.

Mår man verkligen bra när man kränker ner en annan? Hur känner ni er efter ni har skickat en elak kommentar? För vart kommer det här leda? Jo, till en minde självsäker person. Man säger hela tiden, jag ta inte åt mig, jag tar inte åt mig. Men innerst inne tror jag man gör det, iallafall lite. Ridsport förekommer massa konflikter, du går så när man ska göra så. Tips är något som man kan komma med men på ett trevligt sätt. Jag rider Kepsen på det sättet som han tycker känns bäst, du rider på det sättet din häst gillar bäst. Alla har olika metoder och åsikter!

Det här är min åsikt och ni får gärna tycka annat..


Kommentarer
Postat av: Lina

kan inte ni skriva vilka bloggar ni brukar läsa? Typ vardagligen, och vad ni tycker om dem bloggarna?

2011-05-25 @ 18:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0