Kvällsritt

Hej

Hemma från en lång dag i stallet, myste ett rätt bra tag med knorren innan det var dags att rida. Sen började jag rida vid halv 6, skritta fram och kände lite på han i padocken innan jag tog mig ut i naturen. Travade och skrittade i padocken innan så kunde börja trava direkt ute, mycket roligare, haha!

Red över vägen för första gången, tror jag? Red först på en anlagd ridväg, den "vanliga" och vände efter en bit, sen tog jag galopp mot stora vägen... Hoppade av några meter in på grusvägen och ledde honom över vägen... Han var inte lite jobbig då kan jag säga, var stressad och väldigt uppspelt. Dessutom hoppade han typ omkring mig som en galning haha, stackarn!


Gammal bild

Iallafall, försökte hoppa upp igen när vi kommit över men gick inte så bra, han gick bara runt mig och sen så drog han hemåt, haha! Men hoppade upp lite i farten och vände sen mot skogen, red bara in en bit i trav och vände sen tillbaka. Hoppade av igen och gick över vägen för säkerhetens skull och sen promenerade vi tillsammans tillbaka till stallet.

Egentligen är jag inte så nöjd med dagens ritt, feffe var överstressad och tittig. Och det kändes som att jag bara hängde med och flängde... Menmen, alla ridturer blir inte lyckade, thats life.

Bilderna kommer i ett senare inlägg.


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Fiiin! :)

2011-05-06 @ 21:17:03
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0