Longerad hezt

Kom hem för ett tag sen efter en mysig och lyckad dag i stallet.

Idag red jag inte, vet inte riktigt varför faktiskt. Kändes bara inte som en sådan där riddag. Fixade alla saker innan, hans box såg ut att inte ha blivit mockad på flera dagar... Men så ser den väl i och för sig ofta ut. Knorren är allt en äkta lortgris! 

Tog in han, borsta av honom rätt snabbt och bar mig av för att skritta barbacka ett tag, vi red en liten runda på fem minuter innan jag tog in han i padocken för att longera honom. Han var duktigare än vad jag hoppades på, eftersom jag inte förväntade mig att han skulle söka sig utåt självmant, de har jag haft problem med innan. Menmen, idag gick det så då blev Emelie liite gladare. Skrittade honom i båda vålt varven ett bra tag innan jag började longera han i trav. Han var faktiskt rätt duktig även fast det halft blåste orkan! 

Efter longeringen lät jag Feffe gå lös i padocken och jag tränade på att kalla in honom, gick också över förväntan men absolut inte bästa möjliga.. Han stod hellre och roade sig med löv och grenar som fallit ner på ridbanen än att vara uppmärksam på mig, men men.. 



Bjuder på några prinate kort från en gammal video gjord för längelänge sen sålänge, bilderna kommer imorgon. Tror att jag kommer kunna klippa ihop någon kort film från idag också, filmade nämligen lite ;) 

Detta var ändå en bra dag i stallet trots att jag inte red ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0