Lördagens pass!

Måste såklart dela med mig av helgen till er, våra läsare!

Så bjuder på lite bilder och berättar om passen under lördagen. Mer om idag kommer senare ikväll!

Vi hoppade på förmiddagen, underbart att få hoppa igen även fast det inte var så högt! Iallafall, vi hoppade en typ av bana och alla rullade på. Sen hoppade vi alla en bana var sin gång. Tränade mycket på vägarna. Arrow var riktigt fin stundstal men vart lite seg inpå hindrena... Ångra att jag inte tog ett spö sen när vi hoppa ensamma, men men. Är glad ändå, jag fick en bra känsla och det var underbart och väldigt roligt att få hoppa igen. Nu kan jag knappt vänta tills nästa läger!  

Värmde upp genom ökningar och samlingar... Ökningarna i galoppen gick super och Arrow lyssnade bra på både skänkel och hand ett tag, fortfarande osammarbetsvillig.

Inga bilder på hoppningen eftersom alla vi kände red i samma grupp eller hade annan lektion :(

  

Sen hade vi ett dressyrpass på eftermiddagen, det gick sådär måste jag säga. Vi började med att skritta i serpentiner och sen gick vi över till trav i samma övning, utan stigläder vilket dödade mig. Han var så skumpig asså! Jag satt och spände mig, vilket inte resulterade till något bra... Fick honom inte framåt ordentligt och han var lite bångstyrig ett tag i mitten av passet.

Tränade även på framdelsvändningar, gick la inte så bra. Jag höll inte ihop han ordentligt så han flyttade sig sidledes några gånger istället för att stå på plats. Men några gånger fick jag till det! Efter det tränade vi på att öka och samla i galoppen på volter och guuud! En gång sakta han av, och han skumpa så mycket så jag höll på att ramla av, hehe! Satt som en studdsboll den lektionen.

Efter ridpasset red gruppen ner till vattnet och gick över bäcken, mysigt. Arrow gillade det nog, tror jag. Men han var ändå lite osäker, kanske berodde på om vattnet var kallt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0