Markarbete

Hej!

Red en timme i regn idag, great!

Jaana hade varit väldigt snäll idag och gjort alla saker på morgonen idag, så jag behövde i stort sett bara rida idag, skönt. Tog in dom och ryckta ett tag och sen prova jag och Emelie dem nya "marinblåa" lindorna, dom passade rätt bra till schabraket faktiskt!



Sen red jag ett pass i padocken ett rätt bra tag, i regn som sagt. Fast i början var det uppehåll som tur var. Jag gillar inte att rida i regn menmen, de fick gå ändå. Red lite markarbete, vilket gick rätt bra. Började att rida över travbommar, och Kepsen gick bra men han var inte riktigt med hela tiden och ville inte arbeta, dock var han fin stundstal!

Sen ändrade jag bommarna till galoppavstånd och tränade på att galoppera över också, gick sådär. Vänstergaloppen gick bra och han trampade fint över men högergaloppen gick sämre, eftersom han är lite svagare där. Något vi behöver träna upp. Han var i alla fall väldigt duktig med ökningarna.
















Bildbomben får sluta med en liten failbild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0