Min dag = Stallet

Hej!

har nu vart hemma i några timmar. Åkte tills stallet 10 så kom ju fram typ 10 över. Det var verkligen länge sen jag var i stallet så länge, dessutom när det regnar. Det har verkligen regnat hela dagen. När jag kom till stallet stod chilli innen och hovslagaren var där och fixade nya skor till honom. Så när jag hade kommit tog Jaana in Spike och Kepsen. Spike skulle också få fram skor. Första gången han skoddes och han var jätte duktig. Han tänkte inte ens att han bankade på ett par järnskor. Han var mest nyfiken på det som var runt omkring han. Han lyckades även få tag på hovslagarens kniv, han stod och gnagade och viftade med den och tillslut släppte han den. Bus ponny.

Kepsen fick ju då stå inne ganska länge och efter någon timma fick jag veta att det skulle komma en ny häst så vi skulle ta in alla hästar och sen skulle vi släppa hästarna igen med den nya hästen. Det gick ganska bra. Lite bus blev det och när jag släppte ut Kepsen i hagen, sist av alla så märkte han inte ens att det hade kommit en ny häst eftersom dem andra hade jagat bort stackarn. Men tillsut märkte han att det var något konstigt längst ner i hagen så han började staka sig framåt. När han väl hade hälsat så sprang dem tillbaka till flocken och kepsen sprang och visade upp sina snygga ben, stod och veva med dem och tyckte han var jätte snygg hahha. Helt stel också.

Men det var synd om den nya hästen rosen. Alla jagade bort honom och han fick inte komma nära någon annan.
Men efter 30 minuter så tog jag in Kepsen igen och kollade så skorna satt kvar och om han var varm eller svullen, och det var han inte, men blöt och lerig var han allt. Jag som hade stått och borstat bort all lera innan och borstat ordentligt. Alla i önödan hehe.
Men när vi hade sadlar så kommer Carro inspringandes i stallet och sa frågade om vi hade sett den nya hästen komma in i stallet. Vi stod ju där som efterblivna idioter och ba Nej? varför skulle han göra det. Men tydligen så hade rosen känt sig osäker så han hade krypt/hoppat över tråden och sprunget bort. Så det var bara att sadla av, ta grimmskaften och skynda sig till hagen och se om de andra hästarna var kvar. Alla hästar stod kvar. Det var bara rosen som hade sprungit iväg. Men en i stallet hade fått tag på honom så vi hämtade han och gick tillbaka till stallet.

Äntligen fick jag och Daniella rida iväg ut i regnet. Vi red i volvo skogen idag med, men den längre rundan och sen red vi i paddocken en liten stund. Kepsen var inte riktigt med idag. Seg så fick mana på honom hela tiden. Men han gick i en lång och låg form. Han hade svårt att behålla den så han gick ett tag och sen började han dra upp huvudet igen, gjorde serpentiner, små volter och sen testade jag galoppombyte igen. Det gick sådär. Den här gången lyckade jag några gånger men dem sitter ännu inte. Bara att öva!

Sen hjälpte jag och Daniella Maja att rida Mira. Tredje gången hon sitter upp på henne. Duktiga var dem båda två. Och om ni undrar så är Mira en unghäst och är under inridning..



Så duktig som jag är så har jag tappat bort USB kabeln till kameran. Tog faktiskt en del kort och såklart så vet jag inte vart kabeln är. Ska leta lite mer och ser sen om dem kommer upp isåfall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0