Några övningar.

Tjolahopp!

Det rullade in en kommentar där dem undrar om jag kan tipsa om några bra övningar när man tränar galoppombyten.

Har några övningar eftersom jag övar ganska mycket på det.
Om hästen/ponnyn har svårt för galoppombyten så är det viktigt att man gör lite lösgörande övningar så hästen mjukar upp sig och inte är stel. Det fick jag göra på Kepsen och det hjälpte en del faktiskt.

När jag tränar galoppombyten så brukar rida i en åtta. Men rider inte om och om igen eller hur jag ska förklara. Galopperar först nått varv på volten tills jag känner att han har ett bra tempo och lyssnar bra, sen byter jag liksom bara volt och gör galoppskänkel och lägger lite vikt i stygbygeln så det blir lättare för honom att fatta rätt galopp.

Det här var ju inte direkt några övningar men om ni kollar på vår lista så finns det någon punkt där det står övningar. Så om ni klickar på den så kommer ni till massa roliga övningar, finns även några övningar där galoppombyte är med. 

Hade tänkt ladda upp en bild från sjöis när Emelie hoppar men det funkade inte att ladda upp den, så ni får nöja er med en fail bild när jag hoppar fram på sjöis! :)


Foto: Olivia Govik


 


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin? kram <3

2011-05-20 @ 15:02:42
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0