Ny medryttarponny/häst...

Heej!

Har under ett tag funderat på att leta nu medryttarponny/häst eftersom jag vill utvecklas i min ridning, ta lektioner, kunna hoppa hinder, rida ut och helt allmänt kunna rida ordentligare. Under senaste 8-9 månaderna har det varit lite si sådär med det! Vilket jag tycker är jättetråkigt, feffe är en sån underbar individ och gillar han enormt mycket, men känner att jag ridit honom så jag liksom fastnat. Jag har vant mig vid honom för mycket.

Ska man utvecklas är det bra att rida olika hästar med olika temprament och gångarter, personligheter och allt där intill. Så man inte fastnar, men sen menar jag inte att man behöver rida ett 20tal hästar, utan två kanske till och med räcker att variera sig med någon enstaka gång ibland.

I vilket fall som helst har jag funderat på isåfall vilken storlek jag vill hitta, en d-ponny medan jag inte är allt för stor eller en häst, som jag kommer kunna rida utan att bli för lång. Jag vill ju såklart ta reda på de åren jag fortfarande faktiskt kan rida ponnysar. Men vad tycker ni?

Tror jag ska kika in lite på hastnet och sånt en liten tid framöver, dock ska det komma en ponny till huke, som kanske kan vara intressant... De får man se i framtiden. Det blir som det blir... Everyting happends for a reason.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0