Övning till er mitt folk!

Känner att det är dags för en övning... Det var ett tag sen vi hade det sist.

Denna övningen hittade jag på en annan blogg, (ingen påhittad av mig, jag har för dålig fantasi) Eller egentligen är de la ingen riktigt ordentlig övning men men ...

Här har ni beskrivningen från henne.  

Rid på en 20-m volt, stora mittvolten för att inte ha väggar som hjälp, eller till att börja med - A eller C volten. Denna volt delar du in i 4 delar. Fyra tårtbitar typ. Mellan dessa tårtbitar skall tempo varieras.

Här kan man givetvis välja själv vad som passar bäst beroende på utbildningspunkt och tillstånd. För att få en kvick häst och som skall utveckla sin trav, speciellt travlängningar är det kanon att variera med arbetstrav - mellantrav - ökad trav. Hästen bygger upp rumpan, och kommer succesivt att orka sätta sig mer och komma upp fram.

Här har jag gjort ett exempel på en volt då vi utför Arbetstrav - Ökad trav - Arbetstrav - och så fortsätter det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0