skogridning + barbacka

Hej!

Idag var jag hos Nina som Emelie sagt. Emelie följde med och fotade en del. Red ut i skogen och klättrade lite och red sen på anlagda vägar. När vi kom till dem anlagda ridvägarna så blev hon super pigg och bara rusa. Det kändes som att jag red utan bett. Efter att ha ridit där en stund så red jag tillbaks till paddocken och red barbacka. Det var jätte länge sen jag red barbacka på henne och sist så hann jag bara komma upp innan och ställde sig, men idag blev det inget sånt. Hon var super duktig och jag lyckades hålla mig kvar. Tror att det var typ 100 gånger som jag höll på att glida av.

Hon höll ett bra tempo men vid ett ögonblick blev hon jätte pigg och fatta galopp men saktade av henne efter typ 3 galoppsteg. Det blev inte länge i paddocken, typ 15 minuter och sen skrittade jag av henne och gick in till stallet.
Nästa vecka ska jag rida barbacka igen, känner att jag behöver träna lite på sitsen, inte sätta mig så långt fram, och behöver sträcka på mig, rulla bak axlarna och flytta bak skänkeln ett snäpp.









Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Kolla gärna i min blogg, http://pauliinanilsson.blogg.se - även kallad 'En satsande ridskoleryttare'. Där kan du läsa om hur jag - som ridskoleryttare - ska nå toppen med ridskolehästar. :)



Du har en väldigt fin blogg! :D

2011-05-07 @ 17:39:25
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej, Kine hade lagt upp en bild på mig o Wanda på elevating, och då kommentera du att jag har lagt sadlen förlång fram. Men det har jag inte, fastän du säger det! Först, du vet inte hur hon ska ha sadlen, olika från häst till häst. Om jag nu hade den förlång fram kunde det vara ett engångs tillfälle. Det är precis samma som du, du kanske råkar lägga sadlen lite för lång fram , men det betyder väl inte att du gör det varje gång eller? Nej! Du vet heller inte hur man ska rida Wanda. Så kommentera inte sånna saker du inte vet att jag gör hela tiden, eller överhuvetaget säg till mig vad jag ska göra!

2011-05-07 @ 18:59:08
URL: http://eemeliealexandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0